Als er de afgelopen jaren één grote verandering is geweest in zakelijke reclame en marketing, dan is het wel social media marketing. De kansen om sociale media te gebruiken om uw bedrijf uit te breiden, nemen elke dag toe. De tips voor sociale media in dit artikel helpen uw bedrijf te bloeien. Maak het gebruikers zo gemakkelijk mogelijk om zich te abonneren op uw informatie. Relatief oude methoden van e-mailmarketing die worden gebruikt in combinatie met marketing via sociale media, kunnen zeer effectief zijn. Met profielen op sociale mediasites kunt u verschillende knoppen en RSS-feeds toevoegen.
Het is wat je wilt op je blog, e-mail, website of waar je maar kunt bedenken. Voeg links naar verschillende profielen toe om meerdere bronnen van verkeer naar uw site aan te moedigen. U wilt het potentiële klanten zo eenvoudig mogelijk maken om zich te abonneren en zich aan te melden voor uw zakelijke blog. Laat mensen je feed-abonneerknop zien. Dit maakt het voor uw volgers gemakkelijker om informatie achter te laten, uw berichten te volgen en inhoud met vrienden te delen. Mensen hebben nog steeds traag internet, dus als de abonneerknop als eerste kan worden geladen, is dat prima. Wanneer u QR Media als een zakelijke tool gebruikt, is het belangrijk om voorzichtig te zijn, aangezien de inhoud die u plaatst representatief is voor uw bedrijf.
Fouten kunnen zich net zo gemakkelijk verspreiden naar virussen als goede informatie en hoogwaardige inhoud. Dit kan veel publiciteit genereren voor uw bedrijf, maar vaak niet degene die u zoekt. Voeg tags toe bij het posten op Twitter. Bedenk goed welke tags je gaat gebruiken en op welke groepen je doelgroep zich het meest zal abonneren. Wanneer u sociale media gebruikt om uw bedrijf te promoten, is het goed om enkele aankoopprikkels aan te bieden, maar u wilt niet te veel lijken. Niemand wil een gedwongen verkoop. Informeer klanten over wekelijkse bonussen of extra kortingen op vooraf ingestelde geschatte tijden. Je klantenbestand kan dus korting krijgen, maar het voelt niet alsof je door iets bent gebombardeerd of bedrogen. Bouw een eerlijke online aanwezigheid op. Je moet goed geïnformeerd zijn in het door jou gekozen vakgebied. Plaats geen materiaal van verdachte aard. Plaats alleen grappige en relevante video’s. Dit zal je helpen een geweldig profiel te creëren dat veel winst zal genereren. Sociale media moeten worden gebruikt als een manier om lezers te informeren over de informatie en diensten die we aanbieden. U kunt bijvoorbeeld foto’s van fondsenwervende evenementen plaatsen en contact opnemen met de community. Documenteer wat uw medewerkers doen door middel van foto’s en tekst.
Gebruik alles dat een positief beeld van uw bedrijf uitstraalt. Werk uw sociale profiel regelmatig bij. Gebruikers van sociale netwerken zijn gewend geraakt aan regelmatige updates en een gebrek aan updates kan klanten wegjagen. Streef ernaar om uw inhoud meerdere keren per week bij te werken. Bij sociale media draait alles om sociaal, dus wees voorbereid om met uw klanten te praten. Als je klachten of suggesties hebt, ga dan in gesprek. Het is gebruikelijk om vragen of opmerkingen door te nemen, dus wees voorzichtig. Voeg een retweet-optie toe aan elk bericht op je blog. Dit maakt het gemakkelijk voor uw bezoekers om uw berichten te delen met uw Twitter-volgers. Hierdoor kunnen uw volgers voor u adverteren zonder extra geldelijke kosten. Als je op een social media-pagina bent, onthoud dan wat je zegt. U bent verantwoordelijk voor alles wat u op deze site plaatst, en als u niet voorzichtig bent, kan wat u deelt uw bedrijf een slecht imago geven. Vermeld sociale media-activiteit in de inhoud van uw website. Dit kan met een artikel of een simpele post op je Twitter-account.
Bedankt aan alle fans die interesse hebben getoond in onze sociale mediasites. Berichten over de resultaten van social media marketing worden populair en gedeeld. Denk niet dat de resultaten meteen zullen komen. Het opzetten van een echt succesvolle social media campagne kost tijd. Je moet proberen je populariteit te vergroten door meer mensen je te laten volgen op Facebook en Twitter. Wanneer dit gebeurt, kunt u een aantal serieuze marketingcampagnes starten. Praat over social media marketingcampagnes via andere marketingtools. Wanneer een persoon of bedrijf zich abonneert op uw Twitter-feed, beantwoordt u de gunst. Dit zal u helpen een niveau van vertrouwen te behouden bij uw prospects. Door dit te doen, laat u uw klanten zien dat u hen respecteert en dat u zich niet superieur aan hen voelt. Als je tweet en je volgers volgt, is de kans groter dat je ze vasthoudt.